Kaaps schiereiland

29 juli 2014 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag hebben we een auto gehuurd om het Kaaps schiereiland te verkennen. Heen langs de Indische oceaan naar de pinguïn kolonie bij Boulders beach. Daar waren honderden pinguïns op het strand en ook in de bosjes. Daarna doorgereden naar Kaap de goede hoop. Met de funicular naar de vuurtoren en terug gelopen. Prachtige uitzichten op de Indische en de Atlantische oceaan. We kwamen nog langs een struisvogel boerderij. Daar stonden de struisvogels in de wei te grazen zoals bij ons de koeien. Overal stonden ook borden om ons voor wilde bavianen te waarschuwen maar die hebben wij niet gezien. Wel werden onze broodjes aangevallen Door vogels. Een had een hele plak bacon van de clubsandwich van Bas te pakken en vloog er mee weg.
Onderweg valt de verborgen werkloosheid weer op. In elk restaurant veel te veel personeel en op gratis parkeerterreinen ook standaard iemand die je de weg wijst. Iedereen is wel erg vriendelijk en behulpzaam. De gehuurde Tom tom hadden we op Afrikaans gezet. Grappige taal en goed te volgen.

1. Eline:
    30 juli 2014
    Leuk, ben benieuwd wat jullie allemaal nog meemaken
  2. Annemiek Hansen:
    30 juli 2014
    Wat leuk om jullie reis zo te kunnen volgen. Zo ver weg en door de blog eigenlijk heel dichtbij. Wat hebben jullie al veel gezien en indrukken opgedaan. Nog heel veel plezier. Ik blijf in ieder geval lezen en volgen. Gr Annemiek Hnsen