naar Cape Vidal

7 augustus 2014 - St Lucia, Zuid-Afrika

Vandaag gingen we met een georganiseerde safari door het wetlands park van sint Lucia naar Cape Vidal aan de Indische oceaan. Het was de bedoeling om daar te gaan snorkelen maar helaas was de stroming hiervoor te sterk. Wel zijn we in zee geweest. Het water was heerlijk, zo warm wordt de Noordzee nooit, ook al is het hier nog winter. De tocht er heen was ook erg mooi. Het is een uitgestrekt gebied met verschillende ecosystemen. er zijn beboste duinen, moeras, grasland en bosjes, en natuurlijk de oceaan met walvissen en haaien. die laatste hebben we gelukkig niet gezien maar de walvissen konden we vanaf het strand voorbij zien zwemmen. De gids vertelde dat als je geluk had je ze soms kon zien springen, maar wij waren al tevreden met spuiten en starten en een stukje rug. Helaas te ver weg om te fotograferen. Onderweg waren we op zoek naar luipaarden (leeuwen zitten er niet) maar behalve een neushoorn hebben we geen big five dier gezien. Wel een gnoe die op de weg liep en verschillende nieuwe soorten antilopen. De rode duiker was een heel schattig hertje.

1. Elly:
    8 augustus 2014
    Inmiddels hebben jullie al heel wat dieren in het wild gezien.
    Leuk om te mogen mee genieten met jullie foto's.
    liefs,
    Elly